בדיקת מים בבריכה


איכות המים בבריכת השחייה נחוצה לא רק מהבחינה אסטטית ולהרגשה נעימה, אלא גם מהפן הבריאותי. למען שמירה על איכותם יש לעשות שימוש בכלים ייעודיים ובחומרי ניקוי שתפקידם למנוע הזדהמות. חברת TD-M מתחזקת כבר יותר מעשור בריכות שחייה טיפוליות, ציבוריות ופרטיות, ולאור ניסיוננו אנו מביאים מספר פרטים חשובים על בדיקת מים בבריכה.

בדיקה בבריכה ביתית

בדיקת איכות מים ביתית הינה פשוטה יחסית, בוודאי בהשוואה לשורה ארוכה של בדיקות הנדרשות בבריכה ציבורית. כפי שאמרנו, למען שמירה על ניקיון הבריכה נעשה שימוש בכימיקלים מסוימים, שפעילותם האופטימאלית תלויה הן בריכוזם, והן ברמת החומציות. לכן, יש לבחון את שני הנתונים הללו בעזרת ערכות אבחון ייעודיות, שחלקן מבוססות על נייר לקמוס ואחרות על שילובי מבחנות. בכל מקרה, מה שעליכם לעשות הוא לקחת דגימות ממי הבריכה, ולהקפיד להכניס את היד אל מתחת למים, שכן פניהם לא משקפים את רמת הכלור האמיתית. לאחר מכן, בהתאם לערכה שרכשתם יתקבלו תוצאות המבוססות בדרך כלל על צבע שמעיד על רמת ה- PH והכלור. באופן כללי, רמת הכלור הרצויה נעה בין 1 ל- 2.5 מיליגרם לליטר, ואילו רמת החומציות בין 7.2 ל- 7.5 PH. לפי התוצאות שהתקבלו יש להוסיף את החומרים הייעודיים, בהתאם להנחיות המקצועיות.

בדיקה בבריכה ציבורית

כאמור, בדיקת מים בבריכה ציבורית היא סיפור שונה לחלוטין מבריכה ביתית, ותלויה בתקנות בריאות העם משנת 1974. בין היתר, נקבע כי במתחם הבריכה הציבורית חייבות להימצא ערכות ייעודיות לרמת חומציות, שאריות של חומרי חיטוי (כלור וברום), מד טמפרטורה, פוטנציאל חמצון-חיזור, חומצה ציאנורית במידת הצורך, וצלילות המים. את הבדיקות יש לבצע במעבדה מוכרת לפחות פעם אחת בכל ארבעה שבועות, ולפחות פעם בשבועיים בחודשי החופש הגדול (יולי ואוגוסט). מעבר לכ, ישנן הוראות ברורות לגבי הימצאות חיידקים במים, כגון רמה מקסימאלית של 10 קוליפורמים במאה מילימטרים, וכן רמת העכירות, החומציות, החום ועוד.

למידע נוסף והזמנות

המעוניינים להזמין את שירותי TD-M עבור אחזקת בריכות שחייה, מוזמנים ליצור קשר עם נציגינו בטלפונים09-8618018  ו-  .054-244555כמו כן, הינכם מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה הנוגעת לבדיקות איכות של מים בכל סוגי הבריכות, ואנו נשמח לספק לכם מידע מקצועי נוסף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים