מהי חשיבות האחזקה בחדר הכושר? איך כדאי לנהל אותה?


 

 

חדר כושר צריך להצטיין בשלושה תחומים על מנת למשוך אליו לקוחות לאורך זמן – ראשית צריך להיות בו נציג מכירות מיומן או מחלקת מכירות שיודעים לשווק את חדר הכושר על הצד הטוב ביותר, שנית, בחדר הכושר צריכים להיות מועסקים מאמני כושר ומדריכי חוגים מקצועיים שידעו למצות את הפוטנציאל של כל לקוח ולהביא אותו לתוצאות, ואחרון היא מחלקת אחזקה מאורגנת ומקצועית שתשמור על חדר הכושר מדוגם. שלושת התחומים צריכים לעבוד יחד על מנת לשמור על תוצאות בטווח הרחוק. ועם זאת, בשנים האחרונות, לאור תחרות ההולכת וגוברת בשוק שגורמת לריכוז המשאבים בגיוס לקוחות, מחלקת האחזקה הפכה למחלקה משנית בחדרי כושר, ברמה שאת מערך האחזקה מנהל בעל המועדון או מאציל סמכות של ניהול האחזקה על עובד חסר ניסיון בתחום או על אחד מעובדי הניקיון. חשוב להבין שמחלקת האחזקה מטפלת במספר רב של מערכות שפועלות יחד בחדר הכושר – מתקנים, מערכת מיזוג, חשמל, מדיה ואינסטלציה. נתון זה נכון גם לעסק קטן. טיפול לא מיומן במחלקה זו גורם לאורך זמן לתחזוקה לקויה שגוררת תקלות יקרות ובלתי צפויות, נראות לקויה של חדר הכושר וסיכון בטיחות המשתמשים.

אחזקה לקויה היא סיבה מספר אחת לנטישת לקוחות, עובדה שהתעלמות ממנה תפגע בעסק בטווח הרחוק. תחשב על עצמך כלקוח – האם היית מוכן לשלם כמה מאות שקלים בחודש כדי להיכנס לחדר כושר שמכשיריו נוטים להתקלקל, מתקניו לא כולם פועלים, הקירות מתקלפים, המנורות שרופות, הדלתות משופשפות, גומיות המכשירים מתפוררות, ריח של זיעה תמידית באוויר והמלתחות מיושנות ולא כולן פעילות? כנראה שלא.

אך מעבר למראה חיצוני לא מושך, אחזקה לקויה יכולה לסכן את המשתמשים. ליקויים מסוג זה הם בעדיפות ראשונה ומחייבים טיפול מידי , לדוגמא – חוטי חשמל חשופים, מרצפות עקומות, נזילות בקרבת חשמל, מתקני כושר לא יציבים או בעלי רצועות סדוקות וגופים רופפים הנוטים ליפול.

אחזקה נכונה ומומלצת לחדר כושר אינה מתחילה ונגמרת בצוות הניקיון ובקריאה לתיקון הליכון שהתקלקל או כל מכשיר או מתקן אחר, היא מצריכה ארגון נכון ותכנית עבודה משמרת על ידי צוות מיומן שיודע איך למזער תקלות ובכך לחסוך הוצאות רבות על תיקוני מכשירים ומתקנים אחרים שניתן היה בקלות למנוע וזאת בלי לציין את הנזק התדמיתי שנגרם, שניתן לחסוך, כאשר המכשירים, ובעיקר הפופולאריים שבהם, אינם עובדים בצורה רציפה.

אחזקה משמרת אינה מצריכה משאבים רבים כפי שמקובל לחשוב, ניתן ליישם מספר צעדים פשוטים למדי שיעזרו לך לעקוב אחרי מצב המכשירים שלך ולשפר את נראות המועדון (ניתן לקרוא על טיפים לשמירה על המכשירים שלך לאורך זמן). אם בחרת לנהל את האחזקה לבד חשוב ליישם אחזקה משמרת. כמו כן, חשוב ללמוד את השוק ולדעת לאיזה איש מקצוע לפנות כאשר יש תקלה, לא כל טכנאי ידע לפתור את הבעיה במקצועיות ובמינימום זמן ועלות. חשוב לקחת בחשבון שזו האופציה הפחות כדאית שכן לאורך זמן יכולה לעלות כסף רב רק על הזמנות שירות של תקלות שניתן היה למנוע. דרך נוספת, היא לגייס מנהל אחזקה שמתמקצע באחזקת חדרי כושר ולתת לו לכוון את האחזקה, אך יש לקחת בחשבון את עלויות השכר שלו. הדרך השלישית היא לשכור חברה שתנהל עבורך את האחזקה בחדר כושר, שזו האופציה הטובה ביותר שכן חברות האחזקה מכירות את הצרכים והדרישות ומורידות מסדר היום שלך את המחלקה ומאפשרות לך להתמקד בדברים אחרים.

TD-M מתמחים באחזקת חדרי כושר ובריכות שחייה. מספקים שירותי תיקונים ומגוון פתרונות אחזקה שוטפים.

לשאלות נוספות או אם תרצה לקבל מאתנו שירות, אנא צור קשר

*נכתב בלשון זכר אך מתייחס לשני המינים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים